Publicación:
Análisis de factores asociados al rendimiento académico: una aplicación de técnicas demográficas

dc.contributor.authorJaimes-Osma, Jesús Enriquespa
dc.date.accessioned2019-03-14T16:51:16Zspa
dc.date.available2019-03-14T16:51:16Zspa
dc.date.issued2000-10spa
dc.description.abstractThe main objective of the present investigation was to describe the academic factors characterizing Psychology Faculty students at Universidad Católica de Colombia. For that purpose, a descriptive design by means of demographic techniques was used. The information was supplied by the Admission Department of the University and the data were analyzed through Access under Windows 7.0 and S.PS.S 6.1. The ob¬tained results allow us to identify and evaluate academic performance for this popu¬lation. It was found that the general average for this period was 3.71/5.0 and that this average is higher from the sixth semester. In an overall level, it was observed that the averages for groups studying in the evening are slightly higher than the groups study¬ing in the morning and Research was identified as the area with higher average with 4.43 The rate for academic deficiency was 1.57% and for excellency was 39.06%, that is, 440 students of the population. Another established indicator was subject failure corresponding to 8.63%.spa
dc.format.mimetypeapplication/pdfspa
dc.identifier.citationJaimes-Osma, J. (2000). Análisis de factores asociados al rendimiento académico: una aplicación de técnicas demográficas. Acta Colombiana de Psicología, 0(3), 81-91. Recuperado de https://editorial.ucatolica.edu.co/ojsucatolica/revistas_ucatolica/index.php/acta-colombiana-psicologia/article/view/614spa
dc.identifier.issn0123-9155spa
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/10983/22922spa
dc.language.isospaspa
dc.publisherUniversidad Católica de Colombia. Facultad de Psicologíaspa
dc.relation.ispartofActa Colombiana de Psicología, No. 3 (oct. 2000); p. 81-91spa
dc.relation.referencesChavez, L. (1996). Informe de avance proceso de autoevaluación. Bogotá, U.C.C.spa
dc.relation.referencesCelade (PNUD). (1989). Métodos de proyección de población urbana y rural ambos sexos y grupos de edades. Nota No. 23. New York: Naciones Unidas.spa
dc.relation.referencesCelade (PNUD). (1.990). Instrumentos de demografía: estudio de referencia sobre educación en población para América Latina. Unesco.spa
dc.relation.referencesCelade (PNUD) (1991). Demografía Desarrollo. Cuaderno No. 2, Naciones Unidas, New York.spa
dc.relation.referencesCondemarínm M. (1981). Madurez escolar. Santiago de Chile. Andrés Bello.spa
dc.relation.referencesGallego, R. (1.989). Evaluación pedagógica y promoción Académica. Bogotá: Ecoe.spa
dc.relation.referencesImprenta Nacional, (1.996). Ley General de la Educación. Bogotá.spa
dc.relation.referencesKauffman R, (1971) Planeación del Sistema Educativo México: Trillas.spa
dc.relation.referencesKlausmeier, H. Psicología Educativa. México: Técnica Ciencia, 1977.spa
dc.relation.referencesMosquera, (1990) Hacía una universidad moderna e investigativa. Bogotá: Universidad Nacional de Colombia.spa
dc.relation.referencesMolano M, (1992). De la calidad a la calidad integral, Bogotá: Leasing Ganadero.spa
dc.relation.referencesPallares, E. (1985). Técnicas e instrumentos de evaluación. Barcelona: CEAC.spa
dc.relation.referencesPressat, R. (1.977). El análisis demográfico: Métodos, Resultados y Aplicaciones. Chicago: Aldine Atherton.spa
dc.relation.referencesPressat, R. (1979). La práctica de la demografía. México: Fondo de Cultura Económica.spa
dc.relation.referencesPressat, R. (1979). Demografía estadística. Barcela: Ariel.spa
dc.relation.referencesVallin, J. (1.995). La Demografía, Madrid: Alianza.spa
dc.rightsDerechos Reservados - Universidad Católica de Colombia, 2000spa
dc.rights.accessrightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessspa
dc.rights.creativecommonsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0 Internacional (CC BY-NC-ND 4.0)spa
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/spa
dc.subject.proposalUNDERGRADUATE STUDENTSspa
dc.subject.proposalEDUCATIONAL PSYCHOLOGYspa
dc.subject.proposalACADEMIC SUCCESSspa
dc.subject.proposalCURRICULUMspa
dc.subject.proposalESTUDIANTES NO GRADUADOSspa
dc.subject.proposalPSICOLOGÍA EDUCACIONALspa
dc.subject.proposalÉXITO ACADÉMICOspa
dc.subject.proposalPLAN DE ESTUDIOSspa
dc.titleAnálisis de factores asociados al rendimiento académico: una aplicación de técnicas demográficasspa
dc.typeArtículo de revistaspa
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_6501spa
dc.type.contentTextspa
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/articlespa
dc.type.redcolhttp://purl.org/redcol/resource_type/ARTspa
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionspa
dspace.entity.typePublication
oaire.accessrightshttp://purl.org/coar/access_right/c_abf2spa
oaire.versionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85spa
Archivos
Bloque original
Mostrando1 - 1 de 1
Cargando...
Miniatura
Nombre:
614-1702-1-SM.pdf
Tamaño:
581.19 KB
Formato:
Adobe Portable Document Format
Descripción:
Artículo principal