Title: Propuesta de formación integral en arquitectura a partir del patrimonio
Authors: Caballero Leguizamón, Jorge Enrique
Keywords: CULTURA
PEDAGOGÍA Y DIDÁCTICA EN ARQUITECTURA
CONSTRUCCIÓN DE NACIÓN
COMUNIDAD
ORDENAMIENTO TERRITORIAL Y URBANO
CONSTITUCIÓN POLÍTICA
CULTURE
PEDAGOGY AND DIDACTICS IN ARCHITECTURE
NATION CONSTRUCTION
COMMUNITY
TERRITORIAL AND URBAN CLASSIFICATION
POLITICAL CONSTITUTION
Issue Date: Dec-2010
Citation: Caballero Leguizamón, J. E. (2008). Propuesta de formación integral en arquitectura a partir del patrimonio. Revista de Arquitectura, 10 (1), p. 75-95 http://editorial.ucatolica.edu.co/ojsucatolica/revistas_ucatolica/index.php/RevArq/article/view/786/816
Abstract: This proposal of articulating architecture as a discipline and patrimony as the emphasis inside the curricular structure is borne inside a process of experience of more than twenty years of teaching architecture and of more than 15 years in processes of taking consciousness, research and of informal formation in favor of the patrimony. This text was built more as a step inside a process begun in the last decade of last century, when the possibility of building formative processes starting from the patrimony and directed to support the (re)construction of the Colombian nation reflection began. The formation-education of the Colombians starting from architectural heritage is erected as a traverse axis of tools inside an open and flexible vision of the curricula for the profession of the architecture
La experiencia de más de veinte años de docencia en arquitectura y de más de 15 años en procesos de concientización, investigación y formación informal a favor del patrimonio, enmarcan esta propuesta de articular la arquitectura como disciplina y patrimonio, como su énfasis dentro de la estructura curricular. Este escrito se construyó como un paso más dentro de un camino que empezó en la última década del siglo pasado, cuando se inició la reflexión sobre la posibilidad de construir procesos formativos a partir del patrimonio y dirigidos a apoyar la (re)construcción de la nación colombiana. La formación-educación de los colombianos, a partir del patrimonio, se erige como un eje transversal de herramientas dentro de una visión abierta y flexible de los currículos para la profesión de la arquitectura
URI: http://hdl.handle.net/10983/15002
ISSN: 1657-0308 (impreso)
2357-626X (electrónico)
Is part of: Revista de Arquitectura, Vol. 10 (ene.-dic. 2008); p. 75-95
Appears in Collections:CAH. Revista de Arquitectura

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
RevArq10 Conte 10 JorCab.pdf1.69 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.