Factores que deben ser tenidos en cuenta en el proceso de adquisición de la lectura alfabética
Portada
Citas bibliográficas
Código QR
LA Referencia Stats
Autor corporativo
Recolector de datos
Otros/Desconocido
Director audiovisual
Editores
Universidad Católica de Colombia. Facultad de Psicología
Tipo de Material
Fecha
2000-10
Cita bibliográfica
Meneses-B, A. (2000). Factores que deben ser tenidos en cuenta en el proceso de adquisición de la lectura alfabética. Acta Colombiana de Psicología, 0(3), 23-33. Recuperado de https://editorial.ucatolica.edu.co/ojsucatolica/revistas_ucatolica/index.php/acta-colombiana-psicologia/article/view/610
Título de serie/ reporte/ volumen/ colección
Es Parte de
Acta Colombiana de Psicología, No. 3 (oct. 2000); p. 23-33
Resumen en español
This paper reviews reading and literacy research literature related with reading ac¬quisition published recently (Adams, 1990, 1998; Clay, 1996; Cunningham and Allington,1994; Delpit 1995; Ehri, 1991; Stanovich, 1996,1981, Vellutino, 1991 et.al., 1996) and stresses how research findings could be introduced in daily practices of preschool and first grade classrooms to prevent reading failure for all children, even for those called at risk (e.g., low income,ethnically or culturally different).The con-clusion is that reading acquisition is mediated by multiple factors (cognitive,instruc¬tional and socioemotional) and in order for a child to become a fluent reader all these factors should work well together.
Descripción general
Notas
URL del Recurso
Identificador ISBN
Identificador ISSN
0123-9155