Currículo innovador para niños considerados académicamente limítrofes
Portada
Citas bibliográficas
Código QR
LA Referencia Stats
Autor corporativo
Recolector de datos
Otros/Desconocido
Director audiovisual
Editores
Universidad Católica de Colombia. Facultad de Psicología
Tipo de Material
Fecha
2000-10
Cita bibliográfica
Beltrán-P, J., Cañón-D, W., Rengifo-A, L., & Vargas-E, N. (2000). Currículo innovador para niños considerados académicamente limítrofes. Acta Colombiana de Psicología, 0(3), 53-62. Recuperado de https://editorial.ucatolica.edu.co/ojsucatolica/revistas_ucatolica/index.php/acta-colombiana-psicologia/article/view/612
Título de serie/ reporte/ volumen/ colección
Es Parte de
Acta Colombiana de Psicología, No. 3 (oct. 2000); p. 53-62
Resumen en español
This is a curricular proposal for Mild Mentally Retarded Chindren agen seven to eighteen.The program intends to give answer to children’s academic, psycological and social needs as well as to help them to reach personal independence. The curriculum theoretical support comes from the Sociocultural Developmental Theo¬ries; mainly Vigotsky’s position related to the Zone of Proximal Development. The proposal includes the description of all the curriculum aspects, the possibility to carry it out and to make the adjustments for its practical improvement.
Descripción general
Notas
URL del Recurso
Identificador ISBN
Identificador ISSN
0123-9155