Title: Investigacion, docencia y extensión integradas mediante un proyecto: Diseño del Corredor Ecológico del Borde Norte de Bogota D.C.
Integrated research, teaching and extension by means of a project: Design of the Ecological Runner of the North Edge of Bogota D.C.
Authors: Cabrera Morillo, Luz Marina
Nieto Gómez, Libia Esperanza
Santiago Villa, Henny Margoth
Keywords: PROYECTOS DE AULA
DOCENCIA
INVESTIGACIÓN Y EXTENSIÓN
DOCENCIA
Issue Date: Sep-2007
Citation: Cabrera Morillo, L. M., Nieto Gómez, L. E. & Santiago Villa, H. M. (2007). Investigacion, docencia y extensión integradas mediante un proyecto: Diseño del Corredor Ecológico del Borde Norte de Bogota D.C. Studiositas, Vol. 2 (3)
Abstract: En este artículo los autores presentan los resultados obtenidos al implementar proyectos que integran la docencia, la investigación y la extensión como estrategia para promover la formación de profesionales bien calificados en lo científico, ambientalmente responsables y conscientes de su papel de constructores de una nueva sociedad en armonía con el entorno. Se muestra que la experiencia además de fortalecer la relación docencia – investigación, ha permitido mejorar el proceso de aprendizaje, el grado de concienciación y compromiso que los estudiantes han adquirido con su entorno y la importancia que dan a la conservación y manejo responsable de los recursos naturales desde la óptica de su disciplina. Con esta estrategia, la Universidad de Ciencias Aplicadas y Ambientales (U.D.C.A.), avanza en la construcción de los cuatro pilares básicos de la educación para el siglo XXI: "aprender a ser", "aprender a conocer", "aprender a convivir", y "aprender a hacer".
In this article, the authors present the results obtained when implementing projects that integrate teaching, research and extension education as strategy to provide the affluent formation of described professionals in the scientist, responsible and environmentally conscientious of its paper of constructors of a new society in harmony with the surroundings. Sample that the experience besides to fortify the teaching – research relation, has allowed to improve the process of learning, the degree of awareness and commitment that the students have acquired with their surroundings and the importance that give to the conservation and handling responsible for the natural resources from the optics of their discipline. With this strategy, the University of Applied and Environmental Sciences (U.D.C.A.) advances in the construction of the four basic pillars of the education for century XXI: “to learn to being”, “learning to know”, “to learn to coexist”, and “to learn to do”.
URI: http://hdl.handle.net/10983/512
ISSN: 1909 - 0366
Is part of: Revista studiositas, Vol. 2 no. 3 (sept. 2007); p. 34-43
Appears in Collections:CAJ. Studiositas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Stud_2-3_A05_CABRERA-NIETO-SANTIAGO.pdf973.4 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.