Title: Diseño, ejecución y evaluación de los metarrelatos como herramienta en la alfabetización científico-tecnológica
Design, execution and evaluation of Meta story as tool in the scientific-technological teaching literacy
Authors: Rico Páez, Camila Andrea
Ramírez Pereira, Cindy Eliana
Garay Garay, Fredy Ramón
Keywords: ALFABETIZACIÓN CIENTÍFICO-TECNOLÓGICA
BIOQUÍMICA
METARRELATOS
ALFABETIZACION (EDUCACION)
Issue Date: Aug-2008
Citation: Rico Páez, C. A., Ramírez Pereira, C. E. & Garay Garay, F. R. (2008). Diseño, ejecución y evaluación de los metarrelatos como herramienta en la alfabetización científico-tecnológica. Studiositas, Vol. 3 (2)
Abstract: Se plantea como estrategia didáctica la utilización de metarrelatos para la alfabetización científico-tecnológica, fundamentado esto en el desarrollo de competencias cognoscitivas (interpretar, argumentar y proponer) y habilidades comunicativas (leer, hablar y escribir). Además, se presentan los objetivos y etapas a seguir para la construcción de los mismos, ejemplificándose, esto ultimo, en el diseño del metarrelato “El amor: un sabio sustancial”
In this work the use of meta story for the scientific alphabetization considers like didactic strategy, based this on the development of cognitive ability (to interpret, to argue and to propose) and communicative abilities (to read, to speak and to write). In addition, the objectives appear and stages to follow for the construction of such, exemplifying itself, this I complete, in the design of the metarrelatos “the love: a substantial wise person”
URI: http://hdl.handle.net/10983/530
ISSN: 1909 - 0366
Is part of: Revista studiositas, Vol. 3 no. 2 (ago. 2008); p. 42-47
Appears in Collections:CAJ. Studiositas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Stud_3-2_A05_rico-ramirez.pdf58.24 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.