Title: Criterio de logro y transferencia del aprendizaje
Achievement criteria and learning transfer
Authors: Quant, Diana Melissa
Hernández Barrios, Aldo
Keywords: APRENDIZAJE
COMPORTAMIENTO HUMANO
TRANSFERENCIA DE CONOCIMIENTOS
EDUCACION SECUNDARIA
ENSEÑANZA-ESTUDIO DE CASOS
SOLUCION DE PROBLEMAS
PRUEBAS PSICOLOGICAS
CONDUCTA HUMANA
Issue Date: Aug-2010
Citation: Quant, D. M., Hernández Barrios, A. Criterio de logro y transferencia del aprendizaje. Studiositas, Vol. 5 (2)
Abstract: The purpose of research was to identify differences in the transfer task performance when set achievement criteria, versus lack a criteria in the training. The population was 12 adolescents, who were assigned to two experimental conditions. In the first condition, the requirement to pass the transfer tests was to achieve 90% correct in identifying the relations of identity and difference. In the second condition participants were exposed to training without having to meet a criterion of achievement. The results indicate that achievement to establish a criterion for considering the establishment of learning, facilitating the effective implementation of transfer tasks, while not establishing required standards in training, appears to not ensure the establishment of learning, thus contributing to the explanation performance ineffective in the transfer tasks
Este estudio se realizó con el objetivo de identificar las diferencias en la ejecución de tareas de transferencia cuando se establece un criterio de logro versus la ausencia de criterio en el entrenamiento de tareas. Participaron doce estudiantes de noveno grado que fueron asignados aleatoriamente a dos condiciones experimentales. En la primera condición, el requisito para pasar a las pruebas de transferencia fue lograr un 90% de aciertos en la identificación de relaciones de identidad y diferencia. En la segunda condición, los participantes fueron expuestos al entrenamiento sin tener que cumplir un criterio de logro. Los resultados indican que establecer un criterio de logro para considerar el establecimiento del aprendizaje facilita la ejecución efectiva en tareas de transferencia; mientras que no establecer niveles de exigencia en el entrenamiento parece no garantizar el establecimiento del aprendizaje, lo que contribuiría a la explicación de la ejecución poco efectiva en las tareas de transferencia
URI: http://hdl.handle.net/10983/601
ISSN: 2215-728X
Is part of: Revista studiositas, Vol. 5 no. 2 (ago. 2010); p. 50-57
Appears in Collections:CAJ. Studiositas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Stud_5-2_A05_Quant-Hernandez.pdf395.02 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is protected by original copyright



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.